Η πλειοψηφία των Αμερικανών υποψηφίων τουριστών δεν γνωρίζει αρκετά καλά τη σύγχρονη Ελλάδα και τα όσα συνθέτουν το δημιουργικό πρόσωπό της, ενώ διαπιστώνεται "έλλειψη εξοικείωσης", κάτι που αποθαρρύνει αρκετούς για να επισκεφθούν τη χώρα μας
Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα "προκαλεί την αίσθηση του μυστηρίου", κάτι που θεωρείται ως "ενθαρρυντικό στοιχείο" γιατί υπάρχουν περιθώρια προσέλκυσης μεγαλύτερου τουριστικού ρεύματος από τις ΗΠΑ.
Οι παραπάνω διαπιστώσεις περιλαμβάνονται σε έρευνα που έκαναν φοιτητές του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης και αφορούσε τις απόψεις Αμερικανών για την Ελλάδα ως τουριστικού προορισμού. Τα αποτελέσματα της ενδιαφέρουσας αυτής πανεπιστημιακής έρευνας παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση στο Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας της Νέας Υόρκης και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (σημείωση: τα δυο γραφεία συστεγάζονται πλέον στον ίδιο χώρο, στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής για μείωση των λειτουργικών εξόδων των ελληνικών υπηρεσιών).
Η συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο καλοκαιρινού μαθήματος με τίτλο "Σε αναζήτηση ιδεών" του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Στρατηγικής Επικοινωνίας της Σχολής Διαρκούς Εκπαίδευσης, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή και επαγγελματία στο χώρο του μάρκετινγκ, Μαρκ Τρας (Mark Truss).
Οι φοιτητές πρότειναν μια εκστρατεία υπό το γενικό τίτλο "Uncover the Mystery" (Αποκαλύψτε το Μυστήριο).
Σύμφωνα με τα συμπεράσματά τους, η πλειοψηφία των Αμερικανών τουριστών που θα επέλεγαν την Ελλάδα για διακοπές είναι ενήλικες γύρω στα 40, συνειδητοποιημένοι και έμπειροι ταξιδιώτες, που έχουν ήδη επισκεφτεί κάποιες άλλες ευρωπαϊκές χώρες και επιθυμούν κάτι διαφορετικό, αυθεντικό και λιγότερο προβλέψιμο.
Αναλύοντας το πόσο σημαντική είναι η "ιδέα του μυστηρίου" για τον Αμερικανό ταξιδιώτη, με στοιχεία για πωλήσεις βιβλίων μυστηρίου, καθώς και για την απήχηση κινηματογραφικών ταινιών ή τηλεοπτικών σειρών μυστηρίου, οι φοιτητές πρότειναν μια εκστρατεία με κεντρικό μήνυμα το μυστήριο και με στόχο να παρουσιαστεί η Ελλάδα ως ο μοναδικός ευρωπαϊκός προορισμός που προκαλεί τους επισκέπτες να ανακαλύψουν άγνωστες στο ευρύ κοινό, αποκλειστικές, αυθεντικές εμπειρίες, σε σχέση με την ιστορία, τα νησιά, τον πολιτισμό και το φαγητό.
Σ' αυτό το πλαίσιο, οι φοιτητές έδωσαν τις δικές τους ιδέες για καλύτερη αξιοποίηση των σύγχρονων μέσων κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, youtube, flickr) τα οποία, όπως τόνισαν, η Ελλάδα ήδη χρησιμοποιεί και μάλιστα με "αξιοσημείωτη επιτυχία". Η ιδέα είναι να διοργανωθούν, μέσω από τις πλατφόρμες αυτές, διαγωνισμοί με την προσφορά δώρων, όπως αεροπορικά εισιτήρια και φιλοξενία σε ελληνικά μέρη. Επίσης, παρουσίασαν εισηγήσεις για την περαιτέρω αξιοποίηση της ιστοσελίδας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.
Φοιτητές του νεοϋορκέζικου πανεπιστημίου είχαν χωριστεί σε τρεις ομάδες και εκτός από την Ελλάδα, μελέτησαν τις προθέσεις και αντιλήψεις των Αμερικανών ταξιδιωτών για την Ισπανία και την Ιταλία, αναδεικνύοντας πραγματικότητες, αδυναμίες και δυνατότητες, προτείνοντας παράλληλα μια συνολική ξεχωριστή πρόταση για τις τρεις χώρες και με στόχο να καταστούν ελκυστικές για τον Αμερικανό ταξιδιώτη. Για τη συγκέντρωση πρωτογενούς υλικού, οι φοιτητές απηύθυναν μέσω του διαδικτύου σχετικό ερωτηματολόγιο σε δείγμα 601 ανθρώπων από όλη την Αμερική και διεξήγαγαν συζήτηση κατά την οποία μικρός αριθμός Αμερικανών που έχουν ταξιδέψει ή σκοπεύουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη αντάλλαξαν απόψεις για τους τρεις συγκεκριμένους προορισμούς. Επίσης, οι φοιτητές πήραν συνεντεύξεις από ανθρώπους που έχουν ταξιδέψει πρόσφατα στην Ελλάδα, αλλά και με ταξιδιωτικούς πράκτορες, πριν και μετά τις ταραχές του Ιουνίου 2011.
Οι φοιτητές που έκαναν την έρευνα για την Ισπανία εισηγήθηκαν να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση από τις αρμόδιες ισπανικές τουριστικές αρχές στο νεανικό κοινό, οργανώνοντας μια πιο "πικάντικη τουριστική εκστρατεία", με βασικό μοτίβο μια κόκκινη πιπεριά. Για την Ιταλία, η εισήγηση των φοιτητών ήταν να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα, δεδομένου ότι διαπιστώθηκε πως οι Αμερικανοί τρέφουν έντονα αισθήματα εκτίμησης και αγάπης προς τον Ιταλικό λαό.
Η ιδέα για τη διεξαγωγή της έρευνας προέκυψε μετά από συνεργασία του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη με την Τρούντι Μπάλντγουιν (Trudi Baldwin), υπεύθυνη του μεταπτυχιακού προγράμματος Στρατηγικής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Κολούμπια και αφορούσε την ανάπτυξη μιας επικοινωνιακής στρατηγικής για την χώρα μας ως "εμπορικό προϊόν". Στη συνέχεια, ο ελληνικός τουρισμός συμπεριλήφθηκε σε μάθημα, το οποίο είχε ξεκινήσει στις 26 Μαΐου και ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας την Πέμπτη το βράδυ.
Οι παραπάνω διαπιστώσεις περιλαμβάνονται σε έρευνα που έκαναν φοιτητές του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης και αφορούσε τις απόψεις Αμερικανών για την Ελλάδα ως τουριστικού προορισμού. Τα αποτελέσματα της ενδιαφέρουσας αυτής πανεπιστημιακής έρευνας παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση στο Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας της Νέας Υόρκης και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (σημείωση: τα δυο γραφεία συστεγάζονται πλέον στον ίδιο χώρο, στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής για μείωση των λειτουργικών εξόδων των ελληνικών υπηρεσιών).
Η συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο καλοκαιρινού μαθήματος με τίτλο "Σε αναζήτηση ιδεών" του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Στρατηγικής Επικοινωνίας της Σχολής Διαρκούς Εκπαίδευσης, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή και επαγγελματία στο χώρο του μάρκετινγκ, Μαρκ Τρας (Mark Truss).
Οι φοιτητές πρότειναν μια εκστρατεία υπό το γενικό τίτλο "Uncover the Mystery" (Αποκαλύψτε το Μυστήριο).
Σύμφωνα με τα συμπεράσματά τους, η πλειοψηφία των Αμερικανών τουριστών που θα επέλεγαν την Ελλάδα για διακοπές είναι ενήλικες γύρω στα 40, συνειδητοποιημένοι και έμπειροι ταξιδιώτες, που έχουν ήδη επισκεφτεί κάποιες άλλες ευρωπαϊκές χώρες και επιθυμούν κάτι διαφορετικό, αυθεντικό και λιγότερο προβλέψιμο.
Αναλύοντας το πόσο σημαντική είναι η "ιδέα του μυστηρίου" για τον Αμερικανό ταξιδιώτη, με στοιχεία για πωλήσεις βιβλίων μυστηρίου, καθώς και για την απήχηση κινηματογραφικών ταινιών ή τηλεοπτικών σειρών μυστηρίου, οι φοιτητές πρότειναν μια εκστρατεία με κεντρικό μήνυμα το μυστήριο και με στόχο να παρουσιαστεί η Ελλάδα ως ο μοναδικός ευρωπαϊκός προορισμός που προκαλεί τους επισκέπτες να ανακαλύψουν άγνωστες στο ευρύ κοινό, αποκλειστικές, αυθεντικές εμπειρίες, σε σχέση με την ιστορία, τα νησιά, τον πολιτισμό και το φαγητό.
Σ' αυτό το πλαίσιο, οι φοιτητές έδωσαν τις δικές τους ιδέες για καλύτερη αξιοποίηση των σύγχρονων μέσων κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, youtube, flickr) τα οποία, όπως τόνισαν, η Ελλάδα ήδη χρησιμοποιεί και μάλιστα με "αξιοσημείωτη επιτυχία". Η ιδέα είναι να διοργανωθούν, μέσω από τις πλατφόρμες αυτές, διαγωνισμοί με την προσφορά δώρων, όπως αεροπορικά εισιτήρια και φιλοξενία σε ελληνικά μέρη. Επίσης, παρουσίασαν εισηγήσεις για την περαιτέρω αξιοποίηση της ιστοσελίδας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.
Φοιτητές του νεοϋορκέζικου πανεπιστημίου είχαν χωριστεί σε τρεις ομάδες και εκτός από την Ελλάδα, μελέτησαν τις προθέσεις και αντιλήψεις των Αμερικανών ταξιδιωτών για την Ισπανία και την Ιταλία, αναδεικνύοντας πραγματικότητες, αδυναμίες και δυνατότητες, προτείνοντας παράλληλα μια συνολική ξεχωριστή πρόταση για τις τρεις χώρες και με στόχο να καταστούν ελκυστικές για τον Αμερικανό ταξιδιώτη. Για τη συγκέντρωση πρωτογενούς υλικού, οι φοιτητές απηύθυναν μέσω του διαδικτύου σχετικό ερωτηματολόγιο σε δείγμα 601 ανθρώπων από όλη την Αμερική και διεξήγαγαν συζήτηση κατά την οποία μικρός αριθμός Αμερικανών που έχουν ταξιδέψει ή σκοπεύουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη αντάλλαξαν απόψεις για τους τρεις συγκεκριμένους προορισμούς. Επίσης, οι φοιτητές πήραν συνεντεύξεις από ανθρώπους που έχουν ταξιδέψει πρόσφατα στην Ελλάδα, αλλά και με ταξιδιωτικούς πράκτορες, πριν και μετά τις ταραχές του Ιουνίου 2011.
Οι φοιτητές που έκαναν την έρευνα για την Ισπανία εισηγήθηκαν να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση από τις αρμόδιες ισπανικές τουριστικές αρχές στο νεανικό κοινό, οργανώνοντας μια πιο "πικάντικη τουριστική εκστρατεία", με βασικό μοτίβο μια κόκκινη πιπεριά. Για την Ιταλία, η εισήγηση των φοιτητών ήταν να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα, δεδομένου ότι διαπιστώθηκε πως οι Αμερικανοί τρέφουν έντονα αισθήματα εκτίμησης και αγάπης προς τον Ιταλικό λαό.
Η ιδέα για τη διεξαγωγή της έρευνας προέκυψε μετά από συνεργασία του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη με την Τρούντι Μπάλντγουιν (Trudi Baldwin), υπεύθυνη του μεταπτυχιακού προγράμματος Στρατηγικής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Κολούμπια και αφορούσε την ανάπτυξη μιας επικοινωνιακής στρατηγικής για την χώρα μας ως "εμπορικό προϊόν". Στη συνέχεια, ο ελληνικός τουρισμός συμπεριλήφθηκε σε μάθημα, το οποίο είχε ξεκινήσει στις 26 Μαΐου και ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας την Πέμπτη το βράδυ.
Στην εκδήλωση, εκτός από τους συμμετέχοντες φοιτητές στην έρευνα, τον υπεύθυνο καθηγητή και άλλους ακαδημαϊκούς, παρέστησαν, μεταξύ άλλων, ο πρόξενος της Ελλάδας Βαγγέλης Κυριακόπουλος, ο διευθυντής του ΕΟΤ στη Νέα Υόρκη Χρύσανθος Πετσίλας, η σύμβουλος Τύπου της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Ιταλίας Λάουρα Έγκολι (Laura Egoli) και στελέχη ταξιδιωτικών οργανισμών και εταιριών δημοσίων σχέσεων.
|
Tweet
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου